Google AdWords

Swoją obecność w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google możemy osiągnąć nie tylko dzięki pozycjonowaniu, choć to jest motywem przewodnim w artykułach na naszej stronie. Jednak warto także przyjrzeć się zgoła innemu rozwiązaniu aby nasza strona pokazywana była w wyszukiwarce na internujące nas słowa kluczowe. . Nasza strona może się znaleźć ponad wynikami organicznymi w SERPach dzięki programowi reklamowemu Google AdWords. Oczywiście samo Google AdWords nie ogranicza się do wyników wyszukiwania, ale reklamy z tego programu są także wyświetlane na stronach wydawców, którzy zdecydowali się przystąpić do programu AdSense.

Rozpoczynając kampanię reklamową w Google AdWords należy odpowiednio przemyśleć oraz dobrać słowa kluczowe, które będą pokrywały się nasza ofertą oraz będą odpowiednio uwzględnione na stronie docelowej danej kampanii. Reklamy kierowane za pomocą doboru słów kluczowych będą wyświetlane tam gdzie odpowiednie targetowanie reklamy je doprowadzi. Można także wybrać inny sposób umieszczania reklam, tj. na wybranych stronach.

Wynik Jakości Google AdWords uzyskiwany jest po zsumowaniu trafności i jakości reklamy. Wyznaczany go w dużej mierze współczynnik CPC, czyli stosunek liczby kliknięć do wyświetleń reklamy.

Reklama będzie najbardziej skuteczna, jeśli jej tekst będzie powiązany zarówno ze strona kluczowa jak i frazami. Odpowiedni dobór słów kluczowych (często dodawany do kampanii w liczbie mnogiej i pojedynczej) przyczynia się do ogólnej trafności reklamy. Warto stosować słowa kluczowe złożone z około 2-3 wyrazów.